Jouw eigen nummer maken?

Stichting niet alleen

‘Wij raken de juiste snaar en brengen muziek terug in het leven van jongeren ‘

Wij geven gratis studio workshop sessies aan jongeren van 13-27 jaar.

Hierin focussen we op het schrijven en opnemen van je eigen muziek nummers.

Heb jij dingen in je leven die je wilt verwerken door het maken van muziek en heb je daar nu niet de kans voor meld je dan nu aan!

Tijden studio workshops:

Ma : 18.00 – 22.30 (Leiden)

Di 18.00 – 22.00 (Leiden)

Wo 17.00 – 21.00 ( Zoetermeer)

Do 18.00 – 2200 ( Leiden)

Wij hebben ook Producer workshops waarin deelnemers beats kunnen leren maken en vocalen leren afmixen.

De doelgroep is hetzelfde: jongeren van 13 tot 27 jaar die veel mee hebben gemaakt of nog mee maken en muziek als uitlaat klep willen gebruiken.

De workshops zijn 4 weken achterelkaar op Woensdag van 18.00 tot 21.30 in Leiden.

Meld je hier aan!

Hiernaast bieden wij verschillende workshops aan voor scholen en andere instellingen zie hier onder meer informatie of klik hier (naar pagina scholen)

Verschillende soorten workshops die wij kunnen uitvoeren:

Rappen/Zingen

In deze workshops maken we samen met de deelnemers een nummer over over onderwerpen waar ze tegen aanlopen of wat hun op dat moment bezig houdt. We starten met het bespreken waar we het over gaan hebben, en schrijven onderwerpen op. Vervolgens zoeken we een bijpassende instrumental (de achtergrond-melodie van het nummer) en wordt er uitleg gegeven over hoe je een nummer schrijft. We beginnen we met het schrijven van de teksten. Als we er klaar voor zijn rappen/zingen we de teksten aan het voor elkaar en bespreken we de workshop na. Ook word er tussen door lol gemaakt met freestylen en rap spelletjes (bijv. 1 voor 1 een zin laten  rijmen op het laatste rijmwoord van de vorige binnen 10 sec.)  Als het een groep is en een eenmalige workshop betreft maken we korte teksten dan als het een serie van workshops is dan gaan we wekelijks verder met uitbreiden en verbetren van de liedjes.

Opnemen

Net zoals bij de Rappen/Zingen workshop gaan we persoonlijk nummers in elkaar zetten, alleen bij deze workshop nemen we hem op. Het is handig om eerst één of meerdere Rappen/Zingen Workshops in te plannen voor we de Opname workshop inzetten. We kunnen opnemen op locatie bij de klant, we nemen dan Studio apparatuur mee. Of bij één van onze studiolocaties in o.a. Leiden, Zoetermeer of Zaandam. We begeleiden de deelnemers van A tot Z van het bedenken van de tekst tot het opnemen van de track. Het opnemen kan individueel of in kleine groepen tot max 4 personen. (bij grote groepen verdelen we ze , 1 uur die groep , 1 uur die groep etc..). Als een nummer klaar is laten we ze mixen en masteren door een engineer, dit houdt in dat de kwaliteit mooier gemaakt word zodat ze een mooi eindproduct hebben wat ze eventueel zelfs kunenn uitbrengen. Ook bij het uitbrengen kunnen we adviseren, hoe je dit aanpakt.

Preventie

Werken met mensen, die al bezig zijn met herstel is voor ons één van de mooiste dingen die er zijn. Maar wat is er nou mooier dan mensen behoeden voor de fouten die wij al hebben gemaakt? Het gebruiken van drank en drugs lijkt onschuldig en stoer als je jong bent, maar niet iedereen kan er goed mee omgaan. Verslaving is een ziekte, maar dat beseffen de meeste mensen pas, als er al heel veel schade is aangericht. Criminaliteit lijkt heel aantrekkelijk voor jongeren in bepaalde omgevingen of omstandigheden, maar het eindigt (bijna) nooit goed: lange gevangenis- straffen en de dood gaan hand in hand met snel illegaal geld verdienen. Aan de hand van eigen ervaringen delen we onze visie hierop. Vrijheid is onbetaalbaar en geluk is niet te koop!

Delen is helen

Wat houd je deze week bezig? Wat maakt je blij, wat maakt je boos en wat maakt je verdrietig… het delen van je gevoelens is niet voor iedereen even gemakkelijk, In deze workshop gaan we hiermee aan de slag. Voor veel mensen in herstel is dit één van de belangrijkste hulpmiddelen: het delen van je gevoel met lotgenoten. Dit willen we in deze workshop meegeven, en bovendien: niet iedereen wil rappen of zingen dus geven we ook de kans

Wil jij met ons de studio in? meld je nu aan!

Bent u het bedrijf dat de officiele sponsor van Stichting Niet Alleen wilt worden?

Wij willen heel graag uitbreiden en zoveel mogelijk mensen kansen bieden in zoveel mogelijk steden!
Hoe mooi is het dat wij mensen hun leven veranderen met muziek mede mogelijk gemaakt door uw bedrijf?
Uw logo op onze apparatuur/kleding/banners/flyers etc? Neem dan contact met ons op

Locatie

Onze studios liggen in Zoetermeer en Leiden maar we kunnen ook op locatie werken

Studio tijden